ISSN
2454-2679 (Online) 2347-5153 (Print)
Author(s): अर्चना त्रिपाठी, के.एस. गुरूपंच
Email(s): Email ID Not Available
DOI: Not Available
Address: अर्चना त्रिपाठी1, डाॅ के.एस. गुरूपंच2 1सहायक प्राध्यापक, एम.जे. काँलेज भिलाई 2प्राचार्य, एम.जे. काँलेज भिलाई *Corresponding Author
Published In: Volume - 4, Issue - 4, Year - 2016
Cite this article: अर्चना त्रिपाठी, के.एस. गुरूपंच. कक्षा दसवी के विद्यार्थियों के वैज्ञानिक अभिक्षमता पर एक अध्ययन. Int. J. Ad. Social Sciences. 2016; 4(4):212-215.
Author(s): खुशबू केसरी
DOI: Access: Open Access Read More
Author(s): प्रभा सिंह
DOI: 10.52711/2454-2679.2024.00008 Access: Closed Access Read More
Author(s): प्रतिमा बनर्जी, ज्योति मिश्रा
International Journal of Advances in Social Sciences (IJASS) is an international, peer-reviewed journal, correspondence in the fields....... Read more >>>
हिन्दी साहित्य में स्त्री विमर्श
An Overview of Edward Said’s “Crisis in Orientalism”
Empirical (non-Doctrinal) Research Method and It’s role in Legal Research
महात्मा गांधी जी के शिक्षा संबंधी विचार का विश्लेषण
ग्रामीण विकास में पंचायती राज की भूमिका
बैगा जनजाति के उत्पत्ति की अवधारणा का ऐतिहासिक विश्लेषण
बौद्धकालीन शिक्षा पद्धति
Origins of the Jats: Myth and Reality
Scope and Utility of Procedure of Remand- An Analysis
छत्तीसगढ़ के प्रथम संत कविः धनी धर्मदास
समकालीन हिन्दी कहानी का नया रचनात्मक मोड़ स्वरूप एवं संभावनाएँ
धर्मों में नारी की स्थिति-एक दार्शनिक एवं मानवशास्त्रीय विमर्श
महात्मा गांधी की दृष्टि में स्वच्छता
Religious Conversion among Tribes of India : Reflections from Sociology
रविन्द्रनाथ टैगोर के दार्शनिक चिंतन एवं वर्तमान संदर्भ में शिक्षा की प्रांसगिता-एक अध्ययन